FAQ: de meest gestelde vragen;
1. Hoeveel PE punten krijg ik per bijeenkomst wat zijn de kosten?
U krijgt 2 PE punten per twee uur. Zie hier de wijzigingen van het RB reglement. Uw RB pas wordt gescand en de punten worden door ons in PE-online opgenomen.
De kosten bedragen voor de seizoenen 2022-2023 en 2023-2024 € 250. De kosten kunnen jaarlijks worden aangepast. Daarvoor mag u tien bijeenkomsten bijwonen. U kunt niet per bijeenkomst betalen. Als u in de loop van het studiejaar lid wordt van het Register Belastingadviseurs, bijvoorbeeld door het behalen van een RB diploma of door het aangaan van een lidmaatschap bij verandering van werkkring, kunt u bij het bestuur een verzoek doen om betaling voor alleen de nog resterende bijeenkomsten.
2. Ik kreeg van de kring een factuur, maar ik ben niet van plan om te komen. Moet ik betalen?
Nee, u kunt deze factuur dan als niet gezonden beschouwen. U kunt dit ook lezen in de bij de factuur gevoegde brief. U betaalt als u een of meerdere keren komt. Wij verzoeken u ons daarvan melding te doen, maar dit blijkt ook uit onze registratie.
3. Ik hoef niet te betalen, krijg ik een creditnota?
Nee, die versturen wij niet. Wij manen alleen de leden aan, die niet betaald hebben, maar wel op de deelnemerslijst vermeld staan.
4. Waarom krijg ik de factuur op mijn woonadres en niet via mijn werkgever?
RB is een ledenorganisatie en de woonplaats van het RB lid bepaalt de indeling van de studiekring. U wordt derhalve aangeschreven op uw privé adres.
5. Waarvoor betaal ik de jaarlijkse bijdrage aan de stichting?
Daarvoor mag u deelnemen aan alle tien reguliere bijeenkomsten. Een eventueel seminar of een ander cursus wordt apart aangekondigd en apart gefactureerd. Bij de bijeenkomsten kunt u gebruik maken van koffie, thee en frisdrank.
6. Ik ben geen actief lid van het RB meer, waarom krijg ik toch een factuur?
Wij kunnen helaas nog geen onderscheid maken tussen actieve en niet actieve leden. Zie verder vraag 2.
7. Moet ik mij iedere keer aanmelden voor een avond?
Nee, dat is niet nodig. Graag hier een aanmelding als u voor de eerste keer deelneemt.
8. Wat moet ik doen als ik naar een bijeenkomst ga?
Wij adviseren altijd voorafgaande aan de bijeenkomst even onze website te bezoeken, om van de eventuele wijzigingen en informatie op de hoogte te zijn, zoals bijvoorbeeld ziekte van de spreker.
Het bestuur kan besluiten een bijeenkomst af te gelasten wegen sovermacht zoals slecht weer. Wij maken dat tijdig bekend via de site.
9. Wordt er in de zaal studiemateriaal verstrekt?
Nee, u kunt op deze site de handout meestal een aantal dagen van te voren downloaden en printen.
10. Wat zijn de tijden van de avonden?
Aanvang 19.00, einde 21.15. Wij verzoeken u dringend niet eerder te vertrekken en te wachten tot de dagvoorzitter de spreker heeft bedankt en de avond heeft afgesloten.
11. Voor wie zijn de bijeenkomsten toegankelijk?
De bijeenkomsten zijn exclusief bedoeld voor leden van het Register Belastingadviseurs. Verzoeken om collega's of andere geinteresseerden al dan niet tegen betaling mee te mogen nemen, worden door ons atijd afgewezen. Gezien de aard van onze studiekring, de omvang van de groepen en de capaciteit van de zalen kunen wij hier niet van afwijken.
Heeft u nog andere vragen? Stel ze via onze contactpagina of spreek ons even aan tijdens een van onze bijeenkomsten.
OneWeb 2012 © Copyright